• mirjammesso

Lebanese Syndicate of Physicians information about the Corona Vaccine



🔸 The vaccines circulating in the global market against the Coronavirus (Pfizer, Moderna, AstraZeneca, Sputnik V and others) have shown their ability to significantly reduce the risk of severe and dangerous disease cases in America and Europe, and have created immunity for people who obtain them to more than about 90%. The rate of hospital care and mortality decreased a lot.


🔸 Whereas, the evidence presented to us by those who object to giving the vaccine in the media is not based on scientific data. There is no therapeutic and scientific option, and there is no salvation for us except with a vaccine.


🔸 It is also worth noting that the delay in administering the vaccine will lead to new variants of the virus that may not be completely affected by the vaccine and lead to unfortunate consequences.


🔸 Therefore it is very necessary to give the vaccine as soon as possible and to the largest possible number of people, so that we obtain community immunity exceeding 80%, reduce the percentage of patients, complications and deaths, and gradually return to our normal life. 🔸 In the meantime, we must adhere to preventive measures, thanking the media for the awareness role they play in this regard, and we wish them not to publish any news about the vaccine except through the specialists in the Medical Syndicate, the National Committee for Corona Vaccine Management, and reliable scientific sources, in order to avoid the chaos, confusion and hesitation that it may cause, and its negative impact on society, while we see a decline in the rates of dangerous injuries in societies that are in advanced stages of vaccination. Doctors Syndicate Sharaf Abu Sharaf



🔴 نقابة الاطباء ولقاح كورونا


🔸إن اللقاحات المتداولة في السوق العالمية ضد فيروس كورونا (فايزر ،موديرنا، استرازنيكا، سبوتنيك ٧ وغيرها) أظهرت قدرتها ‏بشكل كبير، على ‏تخفيف خطر الإصابة بحالات المرض القاسية والخطيرة، في اميركا واوروبا، وخلقت مناعة عند الأشخاص الحاصلين عليها الى ما يزيد عن 90%.

كما أن نسبة العناية الاستشفائية والوفيات تدنت كثيرا.


🔸اما القرائن التي يقدمها عندنا المعترضون على ‏أعطاء اللقاح في الاعلام فلا تستند إلى معطيات علمية. ولا خيار علاجي وعلمي، ولا خلاص لنا إلا باللقاح.


🔸الجدير بالذكر أيضا أن التأخير في إعطاء اللقاح سيؤدي إلى متحوّلات جديدة للفيروس قد لا تتأثر كليا باللقاح وتودي بنا الى ما لا يحمد عقباه.


🔸لذا من الضروري جدا إعطاء اللقاح في أقرب وقت ممكن ولأكبر عدد ممكن من الناس، حتى نحصل على مناعة مجتمعية تفوق ٨٠%‏، ونخفض نسبة المرضى والمضاعفات والوفيات، ونعود تدريجيا إلى حياتنا الطبيعية.


🔸علينا في هذه الأثناء الإلتزام بالتدابير الوقائية، شاكرين وسائل الإعلام على دور التوعية التي تقوم به في هذا ‏المضمار، ومتمنين عليها عدم نشر أية أخبار حول اللقاح إلا عبر الإختصاصيين في نقابة الأطباء، ‏واللجنة الوطنية لإدارة لقاح كورونا، والمصادر العلمية الموثوقة، تحاشيًا للفوضى والبلبلة والتردد الذي قد يسببها، و انعكاسها السلبي على المجتمع ،فيما نرى تراجعا في نسب الاصابات الخطرة عند المجتمعات التي اصبحت في مراحل متقدمة من التلقيح.


نقابة الأطباء

شرف أبو شرف

13 views0 comments
  • Facebook Social Ikon
  • Instagram
  • Twitter

©2020 INTERNATIONAL LEBANESE MEDICAL ASSOCIATION (ILMA)